Cari Berita Menarik Di sini!

Tuesday, May 29, 2012

Cerita Hujung Minggu Lepas

Hari Sabtu lepas, kami sekeluarga pulang ke rumah ibu ayah di Kedah (Kg Bahagia, Kota Sarang Semut).
Dah lama benar rasanya aku tak ke sana. Sibuk dengan kerja. Rasanya...last skali...Hari Raya Aidilfitri yang lepas (memang la lama...huhu). Tapi aku takde lah sampai mengabaikan tanggungjawab aku....(slalu aku pos anak n isteri aku balik Kedah hehehe...tektik mesti mau ada).

Hari Ahad, adik ipar aku (Mak Lang Aiman & Maisarah) dah pun slamat bertunang. Bertunang dengan jejaka idaman hati dia la sapa lagi kan kan.... (sempat gak aku usik dia....pilih punya pilih, sangkut yg kelam kelam jugak) - ehem...nampaknya, lelaki lelaki yg kulit gelap ni mendapat tempat istimewa di hati gadis gadis...hot item maaa.... hahahaha.

aku dok berharap la kot kot pihak sebelah lelaki tu hulur sedas dua pantun pembuka kata...baru meriah sikit acara bertunang ni....(aku suka je kalau ada bab pantun pantun ni)....Mau kalut seblah pihak pompuan kalau geng geng lelaki bawak pantun nak masuk meminang...

Tapi tu lah...budaya berpantun ni dah makin hilang di telan arus zaman. Aku ingat, nanti...bila anak aku dah beso beso, nak kawen...aku nak siap siapkan pantun kot serangkap dua....kasi meriah sikit majlis....chewahhhh.... (tengok tengok...aku yg gagap time tu huhu)...

Hari Isnin, aku balik ke KL berseorangan...naik bas. Aku kasi can kat anak anak aku nak main di kampung....(confirm balik KL ni nanti, dan ada bunyi bunyi bahasa kedah dalam bahasa anak anak aku ....jeng hehe).

layan gambar gambar majlis bertunang tu sikit....
rewang...

sembang sembang tetap tarikh nikah etc

hantaran tunang pihak lelaki

tatai 2 orang...

with mama...

No comments:

Post a Comment