Cari Berita Menarik Di sini!

Tuesday, January 5, 2010

bukan Islam nak guna perkataan Allah ?

Aku tak la cerdik sangat pasal agama, dan aku tak mengikuti sangat pun isu ni..gitu gitu je aku dengar kat Buletin Utama.

at 1 side....aku fikir...agama Kristian ni dulu dulu....masa Nabi Isa sampaikan kat umat dia....kitab Injil yg asal tu Allah jua yg turunkan.....
tapi skarang ni...Injil dah ada banyak version....kalau pengikut dia sendiri nak menghafal Injil (macam tahfiz tahfiz Islam menghafaz Al-Quran) diorang ada big tussle nak menghafal kesemuanye. Jadi...boleh ke diorang nak guna Allah tu lagi??? kita sama sama fikir.

Lagi....aku rasa la...diorang ni kureng cerdik sikit(termasuk la hakim hakim tu)....alamak....ape la korang nih...dah Allah tu Tuhan Sekelian Alam, yg menurunkan agama Islam yg disampaikan oleh Muhammad SAW, dah terang terang kita paham Allah ~ Islam...memang tak leh lari....
yg korang ni dah nama tuhan korang ada nama sendiri....yg kecah sangat nak tiru nama tuhan utk agama Islam tu apahal? ke korang dah takde idea dah. Jawapan aku...senang je. Jom jadi umat Islam..menghayati Islam sebenar.... ada berani?

Nampak sangat la & Terbukti Allah tu Maha Besar...
sib baik la Tun M buleh jawab dengan logik jugak....tuhan dalam agama lain diorang panggil GOD!. bukan Allah. Syabas Tun M.
peace

p/s- harap harap isu ni tak melencongkan perhatian kita daripada kes songlap enjin kapal terbang (jet fighter) bernilai 100juta tu. - takkan la depa sorok dalam spender kot nak bawak keluar enjin tu.....mesti la ada sape sape yg tau nih...SIASAT la....
100 juta dibahagi kepada 1000 orang miskin = ???? makin kurang orang miskin di Malaysia nih...

Tulisan ni hanyalah pandangan peribadi dan dari hati aku aje...Aku yakin Islam itu benar dan aku akan mempertahankannya walau apa skalipun.
Untukku agamaku, untuk kamu agama kamu....Noktah.

No comments:

Post a Comment