Cari Berita Menarik Di sini!

Sunday, January 24, 2010

Takziah utk keluarga diRaja Johor

Ucapan takziah utk keluarga Almarhum. Semoga rohnya dicucuri rahmat.

Saya cuma nak cerita tentang satu cerita yg disampaikan oleh ayah saya mengenai Almarhum.
Semasa hayatnya (semasa dia jadi agong ke-8 dulu), masa tu ayah saya bertugas di Istana Negara....utk lengkapkan cycle sebagai askar (nak dapat title 'pencen agong'). Ayah saya kata...Almarhum ni kekadang pukul 2-3 pagi dengan kain pelekat gi usha pengawal pengawal ni...tido ke apa ke....pastu buleh cakap....korang ni kalau mengantok pergi buat kopi (tu salah satu kisah benar yg ayah saya cerita la...dalam ati saya...wow....pak aku leh sembang ngn agong macam kat kedai kopi ke dulu dulu...agong siap pakai kain pelekat lagi masa tu hehe) - Ayah aku ada memori manis la bersama dengan Almarhum. Banyak dia cerita hari Sabtu lepas....cuma tak larat aku nak tulis disini....

apa pun, takziah sekali lagi. I'll miss his unique voice.

moral disini - Jadilah pemimpin yg tahu tanggugjawab yg dipikul.
Alfatihah utk Almarhum.

1 comment: